Ігри з м’ячем для дітлахів. КОРИСНИЙ ОБІД У ПЛЕКАЛЬНІ.

Літо – довгоочікуваний час сонця та тепла і ми намагаємось проводити, якомога більше часу на вулиці з дітками. Ігри з м’ячем дозволять вам не тільки весело провести час, але й допоможуть розвинути у дитини спритність та уважність.

Для найменших підійде гра, в яку можна гратися не тільки на вулиці, але й вдома, ми вже розповідали про неї в “Рухливі ігри для малюків”

Їстівне-неїстівне

Всі повинні встати в ряд, а ведучий, кидаючи кожному м’яча, буде називати предмети. Якщо предмет їстівний, гравець повинен піймати его. За це він повинен зробити один крок вперед, в сторону ведучого. Якщо предмет неїстівний, гравець ні в якому разі не повинен його ловити. Тоді він теж може зробити один крок вперед. Упіймавши м’яча, коли названий неїстівний предмет, або не впіймавши, коли названий їстівний, гравець залишається на місці. Хто першим дійде до ведучого, той його замінить, і гра продовжиться.

Я знаю п’ять імен…

Діти домовляються про черговість переходу м’яча .
Перший гравець починає відбивати однією рукою м’ячик об землю, примовляючи: “Я знаю п’ять імен дівчаток, Аня -раз, Оленка – два…”
Гравець повинен дотримуватися ритм ударів, вимовляючи при одному ударі по м’ячу одне слово.
Якщо гравець впорався із завданням він переходить до наступної теми, заздалегідь визначеної, наприклад:
Я знаю п’ять імен хлопчиків (назв міст, тварин, комах, птахів, країн і т.д)
Якщо гравець збився, упустив м’яч або задумався надовго, то м’яч переходить до наступного учасника.
Той починає спочатку: “Я знаю п’ять імен дівчаток…”
 Коли м’яч, зробивши коло, повернеться до першого гравцеві, він починає з тієї теми, на якій він зупинився.
Гра триває до тих пір, поки всім не набридне
Переможцем вважається той, хто встиг охопити максимальну кількість тем.

Гаряча картопля

Всі стають в коло і починають по черзі перекидати м’яч один одному, можна при цьому кричати: «Гаряче». Один гравець кидає, інший повинен зловити м’яч. Той, хто не зловив, сідає в центр кола – «котел». Гравці можуть виручати тих , хто сидить в “котлі” і повертати їх в гру. Для цього потрібно кинути м’яч в центр і потрапити в гравців, які сидять в “котлі”. Всі, кого торкнувся м’ячик, повертаються в гру. Гравці, що сидять в “котлі” можуть самі себе «врятувати». Для цього їм потрібно сидячи зловити летить над ними м’яч. Якщо комусь із них це вдалося, всі гравці з центру стають в коло. а гравець, який кидав м’яч, сідає в центр.

Вибивний

Суть гри полягає в тому, що вибираються двоє учасників, які водять, вони стають по краях майданчика. У його центрі знаходяться всі інші гравці; їхнім завданням є відхилитися від м’яча, який по черзі кидають ведучі. Ця гра має декілька варіантів ускладнення. Якщо ведучий закричить «свічка», то гравці можуть спробувати впіймати підкинутий догори м’яч, отримавши в такий спосіб додаткове «життя». Після вигуку «бомба» учасники повинні сісти, а ведучий – підкинути м’яч догори; вибуває той гравець, на якого впав м’яч. Після слова «макарони» усі гравці повинні застигнути на місці, а якщо ведучий скаже «картопля», то він котить м’яч по землі, а гравці повинні встати таким чином, щоб м’яч прокотився у них між ногами.

Собачки

Кількість гравців – від трьох, але чим більше учасників, тим цікавіше. Всі встають в велике коло, обирається «собачка» (якщо народу багато, можна вибрати 2-3-х «собачок»), яка повинна стати в центр кола. Гравці перекидають один одному м’яч в довільному порядку. Завдання «собачки» – перехопити м’яч або хоча б доторкнутися до нього, коли м’яч знаходиться в повітрі, на землі або в руках у гравців. Від кого був перехоплений м’яч, той стає на місце «собачки». Можна також грати в цю гру, за правилами “вибивайло” (два ведучих, а всі інші собачки.

Королева

Для гри потрібні: глуха стіна, як мінімум, 2 гравця, м’яч.
Гравці стають один за одним в колону. Перша дитина руками кидає м’яч об стіну на своєму рівні або трохи вище себе. Коли м’яч летить назад і вдаряється об землю, через нього потрібно перестрибнути, не зачепивши його ні рукою, ні ногою. Що стоїть за ним гравець ловить м’яч і робить те ж саме. Після стрибка гравець стає в кінець черги.
Якщо гравець не перестрибнув через м’яч або зачепив його, то йому приписується буква «К», потім – «О» і т.д., поки не набереться цілком слово «КОРОЛЕВА» .
Той, хто набере все слово цілком, вибуває з гри. Виграє гравець, що залишився в грі останнім.

Десяточки

Для цієї гри потрібна глуха стіна. Але перевага цієї гри в тому, що в неї можна грати навіть одному. Орієнтовний приклад завдань з м’ячем.

Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну, і зловити двома руками. 10 разів.
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну. Поки м’яч летить треба плеснути в долоні, а потім зловити м’яч двома руками. 9 разів.
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну, потім об землю і зловити двома руками. 8 разів.
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну, і зловити його правою рукою. 7 разів
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну, і зловити його лівою рукою. 6 разів
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну, повернутися навколо себе і зловити м’яч. 5 разів
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об стіну, потім об землю і зловити двома руками. 4 рази.
Кинути м’яч з-під ноги так, щоб він вдарився об стіну, і зловити його.3 рази.
Кинути м’яч так, щоб він вдарився об землю, потім об стіну і зловити м’яч двома руками. 2 рази.
Кинути м’яч між ногами, стоячи спиною до стіни так, щоб він вдарився об стіну, потім повернутися і зловити м’яч двома руками 1 раз

Штандер-стоп

Ведучий високо підкидає м’яча і кричить “Штандер…”, і , доки він його не спіймає, всі гравці намагаються відбігти, якомога далі. Коли ведучий спіймав м’яча, він кричить “стоп” і всі гравці замирають на місці. Той, хто з м’ячем, повинен оцінити відстань до, обраного ним, гравця і сказати, скільки до нього “велетнів” (величезних кроків), “ліліпутів” (дрібних кроків, коли п’ята однієї ноги ставиться відразу перед носком інший), людських (звичайних), «парасольок» (поворот на одній нозі навколо себе), «жаб» (стрибки), «верблюдів» (потрібно плюнути і встати на місце, куди плюнув). Можна називати кілька видів кроків, наприклад: «До Роми – 15«велетнів », 3« парасольки »і 2« верблюди». Після цього гравець з м’ячем виконує всі названі кроки, наближаючись до обраного гравця. Коли він зробив стільки кроків, скільки назвав, обраний гравець зв’язує руки перед собою кільцем, а гравець з м’ячем повинен потрапити в це кільце м’ячем. Якщо потрапив – то обраний гравець стає ведучим. Якщо ні – ведучий залишається колишнім.

Сподіваємось, що з цими іграми ви зможете весело провести час з малюком, а якщо немає з собою м’яча, то вам стануть у нагоді “Найкращі рухливі ігри на свіжому повітрі. ”