Для визначення інтелектуальних здібностей Ви можете використати тест «Малюнок людини» (за Керном-Ірасеком ).
Для цього дайте чистий аркуш паперу та олівці та зверніться до дитини:
«Будь ласка, намалюй людину, чоловіка, дядька. Спробуй намалювати якомога краще – так, як ти вмієш».
Якщо дитина ставить додаткові запитання («Хлопчика чи дівчинку?», «А можна, щоб у нього в руці була кулька?» тощо), то скажіть: «Малюй, хлопчика».
Якщо ж запитання суперечить інструкції, то варто повторити її (частково). Наприклад, якщо дитина питає: «А можна намалювати тільки обличчя?», то: «Ні, треба намалювати повністю».
Якщо дитина пропонує намалювати замість людини щось інше (машину, будинок), то: «Це потім. А зараз намалюй людину».
Трапляється, що дитина відмовляється виконувати завдання, стверджуючи, що не вміє малювати. У цьому разі слід сказати їй, щоб вона малювала так, як уміє, навіть якщо вийде не дуже красиво; що вам цікаво, якою вона вміє малювати людину; що не дуже досконалий малюнок – це краще, ніж білий аркуш.
Намальоване дитиною зображення людини звірте зі зразком та характеристикою виконання завдання, після чого визначте бал, рівень сформованості психомоторики та готовності до шкільного навчання:

5 балів
Характеристика виконання завдання: намальовано голову, шию, тулуб, кінцівки з пальцями. На голові волосся чи капелюх, ніс, очі, рот. Є ознаки одягу. Рівень розвитку психомоторики: високий
Рівень готовності до школи: готовність до школи

4 бали
Характеристика виконання завдання: синтетичний спосіб зображення (окремо намальовано голову, тулуб, кінцівки). Допускають відсутність трьох частин тіла: шиї, волосся, одного пальця. Проте не може бути відсутньою якась частина обличчя.
Рівень розвитку психомоторики: високий
Рівень готовності до школи: готовність до школи

3 бали
Характеристика виконання завдання: намальовано голову, тулуб; кінцівки двома лініями. Немає вух, волосся, пальців, ступній. Рівень розвитку психомоторики: середній
Рівень готовності до школи: недостатня готовність до школи

2 бали
Характеристика виконання завдання: примітивний малюнок голови з тулубом. Кінцівки зображено однією лінією.
Рівень розвитку психомоторики: низький
Рівень готовності до школи: неготовність до школи

1 бал
Характеристика виконання завдання: каракулі. Нечітке зображення.
Рівень розвитку психомоторики: низький
Рівень готовності до школи: неготовність до школи
|