ФОРУМ  -  Маленька школа "Плекальня" (4 - 6 років)  -  Психологічний супровід

Авторизація для зареєстрованих відвідувачів

Ваше ім'я      Пароль          Зареєструватись


Батьківські установки

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Продовжуємо розмову про те, як ми, батьки, своїми діями і фразами впливаємо на розвиток наших дітей. Сьогодні більш детально зупинимося на батьківських установках , які мають величезний вплив на формування дитини.

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Малюк кожен день чує на свою адресу безліч зауважень, коментарів,оцінок з боку дорослих. Дуже важливо, щоб всі вони були правильними. В 3-4 роки дитина ще не володіє  психо- екологічними захисними механізмами і тому сприймає все сказане  про неї буквально: « Я –хороший» або « Я – поганий » . Будь-яка установка виникає щоденно, вона може бути позитивною і негативною, деякі з них є випадковими,інші – принциповими і формуються з раннього дитинства. Виникнув один раз, установка не зникає, і в слушний час впливає на поведінку і почуття вашого малюка.

Пропонуємо вам переглянути уривок з таблиці,взятий із книги Н. Л. Кряжевої « Розвиток емоційного світу дітей» , де наведені найбільш поширені негативні установки ,  які дорослі необачливо можуть сказати своєму малюкові. Зверніть увагу на те , які наслідки вони мають. Навчиться  розмовляти з дитиною  позитивно .

          Негативні установки

                    Наслідки

           Позитивні установки

« Будь слухняним, а то з тобою ніхто не буде дружити »

Замкненість, відчуженість, підлегливість , стереотипність поведінки.

« Будь собою,у кожного є друзі 

« Одягайся тепліше,бо захворієш »

Підвищена увага до власного стану здоров`я, тривожність , страхи , часті застудні захворювання.

« Будь здоровим , загартовуватися корисно »

« Не кричи так голосно »

Прихована агресія,підвищене психоемоційне напруження , конфліктність.

« Скажи мені на вушко , давай пошепочемося »

« Нечепура , замазура  »

Почуття провини , неуважність до себе та своєї   зовнішності , нерозбірливість у виборі друзів.

« Як приємно на тебе дивитися , коли ти чистий та охайний »

« Ти погано себе поводиш ,ось піду і знайду собі слухняну дитинку »

Почуття провини, тривожність , відчуття самотності ,  порушення сну , відчуженість від батьків.

« Я ніколи тебе не покину,ти – найкращий , хоча зараз поводиш себе не дуже гарно »

« Завжди ти невчасно   , зачекай  »

Відчуженість , надмірна самостійність , відчуття безпорадності , підвищена психоемоційна напруга.

« Давай я тобі допоможу »

« Нікого не бійся , нікому не поступайся , всім  давай здачі »

Відсутність самоконтролю , агресивність , труднощі в спілкуванні , відчуття вседозволеності.

« Тримай себе в руках , поважай інших »

Це далеко не весь перелік негативних фраз , які впливають на психоемоційне благополуччя вашої дитини. Якою вона виросте – залежить від вас . Проаналізуйте , чи часто ви кажете своєму  малюкові такі слова:

-      Я зараз зайнятий

-      Подивись , що ти накоїв

-      Це слід робити так….

-      Скільки разів тобі треба говорити….

-      Ні , я не можу…..

-      Ти зведеш мене з розуму 

-      Щоб ти без мене робив

-      Відійди від мене 

Якщо ,спілкуючись зі своїм малюком , ви вживаєте такі фрази – замисліться. Інколи дитині потрібна проста підтримка , а не оцінка її поведінки та вчинків . Наскільки емоційно-комфортно почуває себе ваша дитина зараз , допоможуть визначити нескладні тести,які ви зможете провести самостійно.

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Проективна методика «Кактус»

Запропонуйте дитині на аркуші паперу А-4 намалювати кактус таким , яким вона його уявляє , без зайвих додаткових пояснень та уточнень.
Інтерпретація малюнка : звертаємо увагу на всі деталі намальованого і за ними робимо висновки щодо наявності або відсутності певних якостей особистості у вашої дитини.
• Агресивність – наявність великої кількості голок , особливо ,якщо вони дуже довгі та близько одна до одної розташовані.
• Імпульсивність – сильне натискання на олівець ,уривчасті лінії.
• Егоцентризм , прагнення до лідерства - великий малюнок , розташований в центрі аркуша.
• Невпевненість у собі , залежність – маленький малюнок , розташований внизу аркуша.
• Демонстративність , відкритість – наявність у кактуса паростків.
• Обережність , скритість – розміщення зигзагів по контуру або всередині кактуса.
• Тривожність – надмірна штриховка всередині малюнка , використання переважно темних кольорів.
• Екстравертність – наявність інших кактусів або будь-яких інших квітів.
• Інтровертність – присутній лише один кактус на малюнку.
• Прагнення до домашнього затишку – на малюнку є горщик для квітів, кактус зображений « домашньою» квіткою.
• Відсутність прагнення до домашнього затишку , почуття самотності – кактус з пустелі , дикоростучий.

Для уточнення результату ви можете своєму малюкові задати додаткові питання:
1. Цей кактус домашній або дикий?
2. Він сильно колючий? Чи можна до нього доторкнутися?
3. Кактусу подобається , коли за ним доглядають? Як саме?
4. Коли кактус підросте , то , чи зміниться він ( голки , розмір , паростки) .

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Методика «Сходинка»

Визначити, як ваш малюк сприймає та оцінює себе , вам допоможе методика « Сходинка » .
Намалюйте на невеличкому аркуші паперу драбину з трьох сходинок та поясніть своїй дитині: «Всіх дітей вирішили зібрати разом та розмістити на сходинках таким чином:
- неслухняних , вередливих , неохайних ,некрасивих дітей поставити на нижню сходинку;
- гарних малюків , які поводять себе добре ,але інколи вередують та не слухаються , поставити на середню сходинку ;
- найслухняніших, найкрасивіших ,найдобріших ,найсміливіших і т.д. – на верхню .

Там, де будеш стояти ти, намалюй квітку ( можна запропонувати поставити крапку або хрестик тощо).»
Якщо дитина обирає вищу сходинку – у неї зависока самооцінка , середню – адекватна , нижню – низька . Слід зазначити , що до 6 – ти років висока самооцінка вважається нормою. При виборі дитиною нижньої сходинки – робіть висновки негайно , ви мало хвалите її, робіть це частіше .

Краще пізнавайте своїх дітей, виправляйте свої помилки, бажаємо вам успіху!

Гість

Ваш текст

Введіть число

 

Главная страница      Семейный клуб "Плекальня" (1.5 - 4 года)      Маленькая школа "Плекальня" (4 - 6 лет)      Арт галерея      Форум