Якщо Ви захочете визначити рівень слухової пам’яті, то ми пропонуємо тест «10 слів» (за Д. Венгером)
Для цього: запропонуйте дитині запам'ятати 10 слів.
Слова повинні бути прості і короткі. Це може бути такий ряд: кіт, ліс, будинок, ніч, голка, міст, брат, кінь, вікно, стілець.
Ви повільно зачитує дитині слова і просите її повторити все, що вона запам'ятала. Потім читаєте ці ж слова вдруге, і дитина знову повторює все, що запам'ятала. Процедура повторюється до тих пір, поки дитина не запам'ятає всі 10 слів (але не більше п'яти разів).
Зверніться до дитини: «Зараз я прочитаю тобі десять слів. Вони тобі знайомі. Слухай уважно і запам'ятовуй їх. А потім повториш те, що запам'ятав. Слова можеш повторювати в будь-якому порядку. Постарайся запам'ятати якомога більше слів».
Зафіксуйте, скільки слів названо після першого разу.
Інструкція перед другим і наступними повтореннями слів:
«Я знову прочитаю тобі ті ж самі слова і тобі потрібно буде повторити їх. Ти повинен назвати слова, які запам'ятав. Не важливо, говорив ти їх перший раз чи ні ».
Після п’ятого разу проаналізуйте результат за схемою:
- перший раз дитина запам’ятала 2 слова, після п’ятого повторення до 5-ти слів (слабкий рівень);
- перший раз дитина запам’ятала 3-4 слова, після п’ятого повторення до 7-ми слів (середній рівень);
- перший раз дитина запам’ятала 5-6 слів, після п’ятого повторення до 8-ми слів (добрий рівень);
- перший раз дитина запам’ятала 7-10 слів, після п’ятого повторення до 9-10 слів (високий рівень).
|