ФОРУМ  -  Сімейний клуб "Плекальня" (1.5 - 4 роки)  -  Ранній розвиток дитини

Авторизація для зареєстрованих відвідувачів

Ваше ім'я      Пароль          Зареєструватись


Методики видатних педагогів, які присвятили себе справі раннього розвитку дітей

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Що таке «розвиток» знають всі. Що таке «ранній», теж пояснювати не треба. А ось «ранній розвиток»? Що це? Чому він ранній? А чи треба? А чи варто позбавляти малюка дитинства? Виникає дуже багато питань, суперечок і заперечень. Давайте спробуємо розібратись, що ж це таке і навіщо воно потрібно.

Кожна дитина індивідуальна, розвивається в своєму темпі, освоює власні можливості поступово. Це нікому не треба доводити. Але є і вікові норми, як і коли дитина повинні почати сидіти, стояти, ходити, малювати, читати… Якщо та чи інша функція не формується до потрібного віку, прийнято говорити про затримку розвитку.

Але варто почати приділяти дитині більше уваги, грати з нею, читати книжки, як вона починає змінюватись на очах. Ну, а якщо не просто грати і читати, а навчати (природно, через гру, а не посадивши за парту), застосовуючи відомі методики раннього розвитку, то малюк починає розвиватися ще швидше, інтенсивніше.

Дитина починає розвиватися раніше, ніж могла би, якби з нею ніхто і нічим не займався, а не раніше, ніж сусідський хлопчик або двоюрідна сестричка. Це і можна назвати «раннім розвитком» дитини.

Багато авторів (Доман, Сузукі, Лупан, Зайцев, Нікітін, Тропп) наполягають на тому, що такий розвиток – не ранній, а як раз своєчасний, що традиційна педагогічна наука відстає від сучасних методик. Що людський потенціал значно багатший, ніж було прийнято вважати до цих пір. Хоча ми знаємо, що і загально прийняті норми за останні 20-30 років сильно змінилися, кого зараз здивуєш читаючою п’ятирічною дитиною.

Вся справа в тому, що педагоги класики відстають від новаторів в термінах початку навчання, і діти починають вчитися саме в той період, коли ріст мозку вже закінчений (близько 7 років). Виходячи з цього, можна дати друге визначення терміну «ранній розвиток» - інтенсивний розвиток здібностей дитини в ранньому віці (від 0 до 2-3 років).
Природньо, що в такому віці це абсолютно несумісне з традиційними, «садівсько-шкільними» методиками навчання.

Пропонуємо Вам познайомитися з найбільш відомими методиками видатних педагогів, які присвятили себе справі раннього розвитку дітей:
- методика Монтессорі;
- методика Нікітіних;
- методика Сузукі і Кадая;
- методика Береславського;
- методика Д’єнеша;
- методика Мокадо Шичида;
- методика Кюізенера;
- методика Домана;
- методика Тюленєва;
- методика Зайцева;
- методика Сесіль Лупан;
- методика Воскобовича;
- методика Рудольфа Штайнера;
- методика Скребцова, Лопатіна;
- методика Занкова;
- методика Ельконіна-Давидова;
- методика Ховарда;
- методика Масару Ібука;
- методика Амонашвілі;
- методика Марії Гмошинської.

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Читання та математика

Методика Єгенія Васильовича  Чаплигіна  - навчання читанню, письму та рахунку за допомогою динамічних кубиків Чаплигіна під назвою  «Читаю легко» та «Рахую легко».                                                                                                                                                                                                 Навчання базується  на читанні за  складами.

 Методика навчання читанню, письму та рахунку, яка розроблена Миколою Олександровичем Зайцевим
Найбільш відомий посібник"Кубики Зайцева",
засновані на потребі дітей в грі і побудовані на винятковому порядку подачі учбового матеріалу. Використовується «складовий» принцип читання.

Методика Джоржа  Кюїзенера (Бєльгія) - це методика вивчення чисел. Універсальний методичний матеріал  викладений у дидактичному  посібнику.  Кольорові рахункові палички Д. Кюїзенера , які ще мають назву «Числа у кольорі»  використовуються  для розвитку математичних і творчих здібностей у дітей з одного року.

Методика Бориса Павловича та Олени Олексіївни  Нікітіних. Система сімейного виховання та оздоровлення дітей Нікітіних - система розвиваючих ігор, які спрямовують дитину до творчої роботи та направлені на розвиток логічного і творчого мислення. Завдання поділяються  за принципом від простого до складного і  мають дуже широкий діапазон.

Методика Золтана Дьєнеша. Логічні блоки Дьенеша орієнтовані на вік від 2 років. Ігри з блоками дозволяють  ознайомити  дітей з  формою, кольором, розміром, товщиною об'єктів, та успішно оволодіти основами математики.

Розвиваючі ігри Вячеслава Володимировича Воскобовича сприяють розвитку логічного та образного мислення, дрібної моторики, уваги, пам’ятіі тощо.Найбільш популярними серед ігор Воскобовіча є «Геоконт» і «Чарівний квадрат».

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Музика

Методики -  Шичині Сузукі (Японія),  Золтан Кодаль (Угорщина), Карл Орф (Германія)

Методика Сузукі  - Метод, за допомогою якого дитина з раннього віку вчиться музиці, а саме, грі на скрипці.

Методика Кодаля. В основі його методу лежить хоровий спів, колективна творчість з елементами народної творчості. Метод  Кодаля полягає в спілці хорового співу з  різноманітними рухами та  грою.

Методика Карла Орфа – автор унікальної концепції музичної освіти дітей. В основі концепції лежить колективне музиціювання, поєднане з рухами та промовою, використовував народний  фольклор.

Методика - «Музика з мамою». Автори: Сергій Станіславович та його донька  Катерина Сергіївна Желєзнови  

Розвиток музичих здібностей малюка. Методика Желєзнових підходить як для індивідуальних, так і групових занять.

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Образотворче мистецтво

Методика Марії Володимирівної Гмошинської – методика малювання для дітей від 6 місяців

Методика «Кольорові долоньки», «Ліпимо з мамою» автор   Ликова Ірина Олександрівна, - містить систему занять з ліплення, аплікації й малювання для всіх вікових груп дошкільних освітніх закладів.

Методика «Ліплення з малятами» О.А Лапицька

Методика роботи з «Солоним  тістом» Ірина Хананова , «Солоне тісто»  И. Гусева

Методика малювання з дітьми дошкільного віку. Н.В. Шайдурова

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Іноземні мови

Методика Дональда  Ховарда – система вивчення англійської мови, інша назва«Англійська – моя друга мова». Нова методика раннього розвитку дітей розрахована на американський освітній стандарт «Школа завтрашнього дня».

 

Англійський педагог і методист Гарольд Пальмер

Англійський педагог і методист Гарольд Пальмер (1877-1950) - автор понад п'ятдесяти теоретичних праць, підручників та навчальних посібників. Його усний метод, більш відомий як метод Пальмера, виник у 20-і роки XX ст. і не тільки став широко розповсюдженим, але й справив значний вплив на становлення аудіо-лінгвального та аудіо-візуальногометодів. Пальмер висуває імітацію та заучування напам'ять як основні принципи навчання іноземної мови. На практиці він зводить процес навчання мови до безперервного ланцюга стимулів, які застосовує вчитель, і зворотного ланцюга реакцій з боку учнів (повторення за вчителем звуків, слів і речень), умовну бесіду (запитання та відповіді, накази та відповіді, завершення речень), природну бесіду. Така система вправ забезпечує рух від безпомилкового, градуйованого за труднощами навчального мовлення, до мовлення вільного, творчого.

Аудіо-візуальний, або, як його інакше називають, швидкісний чи структурно-глобальний метод виник у Франції. Його створення пов'язане з іменами таких видатних лінгвістів і психологів як П.Губерина (Югославія), П. Риван, Р. Мишеа, Ж. Гугенейм, А. Соважо (Франція). Незалежно від кінцевої мети початковий ступінь, на думку прихильників цього методу, повинен бути присвячений розвитку усного мовлення дітей. Завдання в галузі усного мовлення полягає в тому, щоб забезпечити дітям можливість користуватись іноземною мовою у повсякденному спілкуванні (у країні, мова якої вивчається). Розробкою комунікативного методу в тій чи іншій мірі займалось багато наукових колективів та методистів у різних країнах. Найбільш вагомий внесок в обґрунтування методу зробили найпослідовніші його прихильники і насамперед Г.Уідоусан, У.Литлвуд (Англія), Г.Е.Піфо (Німеччина), Ю.І.Пассов (Росія).

admin

Фото

Рейтинг:
Відповідей: 75

Загальний розвиток

Методика  Марії Монтессорі

Марія Монтессорі створила педагогічну систему, яка складається із трьох основних частин: дитина, навколишнє середовище, вчитель. У  центрі уваги системи має бути дитина, навколо нього створюється спеціальне навколишнє середовище, яке допомагає дитині розвиватися самостійно і природньо. Роль вчителя полягає в допомозі дитині. Девіз методу М.Монтессорі: "Допоможи мені зробити це власноруч". Посібники методики М. Монтессорі- це матеріали з сенсорики, для навичок практичного життя, математики, розвитку мовлення, письма та читання. Але, в першу чергу, ігри цієї методики спрямовані на розвиток образного мислення.

Методика Глена Домана (Америка)заснована на стимуляції центральної нервової системи і мозку дитини за допомогою дотику, зорового і слухового сприйняття. З перших днів життя малюку показують серії карток з різних галузей знань, а саме, читання, математики, енциклопедичних знань. Г. Доман не забуває також про фізичну і рухову активність дитини.

Методика Сесиль Лупан (Бельгія) природний і всебічний розвиток дітей, при якому враховується їх індивідуальність, інтереси  і схильності. Приділяється велика увага фізичному розвитку дитини.

Особливістю методу Мокадо Шичиди (Япония) є концентрація на розвитку правої півкулі мозку. Методика заснована на показі картинок з різними зображеннями на різні теми.

Ранній розвиток Масару Ібуки приділяє особливу увагу музиці, іноземним мовам і фізичному розвитку, зокрема, плаванню.

Методика «добрих казок». Марія Скребцова і Александра Лопатіна пропонують свої казки, віршіі з завданнями і питаннями, які допоможуть виховати у дитини чесність, доброту, сміливість, правдивість.

Методика Шалви Амонашвілі розрахована на дітей молодшого шкільного віку. Суть методики профессора Шалви Амонашвілі полягає в тому, що учень повинен самостійно знайти способи вирішення проблеми, яку вчитель поставив в ході уроку.

Система Л.В. Занкова дозволяє уявити цілісну картину світу засобами науки, літератури і безпосереднього пізнання. Вона характеризується провідною  роллю  теоретичних знань; швидким темпом проходження навчального матеріалу; систематичною роботою над загальним розвитком усіх учнів, зокрема і слабких.

Мета системи Д.Б.Ельконіна и В.В.Давидова сформувати у дитини певні здібності  по самоудосконаленню. Вона навчає дитину образному мисленню, допомагає не обмежуватися стандартними рішеннями, а аналізувати і вибирати.

Гість

Особисто мені,у розвитку дочки (5р) допомогла дитяча література. Перебрала багато чого, але зупинилася на дитячому журналі "Пізнайко". По-перше дуже сподобався дочці, по-друге, дійсно, допомога для батьків. Цікавий, розвиваючий, з іграми та головоломками. До того ж журнал друкується для різної вікової категорії дітей від 3 до 10 років. http://posnayko.com.ua/about/about-journal/

Гість

Ваш текст

Введіть число

 

Главная страница      Семейный клуб "Плекальня" (1.5 - 4 года)      Маленькая школа "Плекальня" (4 - 6 лет)      Арт галерея      Форум